کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.
Thumb
در صفحه ارتوپدی

# اقدامات ساده جهت کاهش درد زانو

 

اقدامات ساده جهت کاهش درد زانو

 

زمانی که آرتروز و سائیدگی در زانو ایجاد می‌شود، فرد محدودیت حرکتی پیدا می‌کند که موجب کم فعالیتی می‌شود و باید با آن مبارزه کرد، زیرا موجب تضعیف استخوان می‌شود.

 این افراد باید سعی کنند فعالیت‌های ورزشی هوازی مانند پیاده روی را هرگز ترک نکنند، البته تا حدی که ناراحتی و درد برایشان ایجاد نکند.مسئله بعدی تقویت عضلات اطراف مفصل زانو است، بزرگترین عضله‌ای که در بدن وجود دارد، همان عضله‌ای است که در قسمت جلو ران قرار گرفته که چهار سرران نام دارد.

 این عضله اگر تقویت شود، در کاهش درد ناشی از آرتروز و سائیدگی نقش بسیار مهمی دارد. در مطالعات اخیر نتیجه‌گیری شده است که تقویت عضله چهارسر ران حتی بیشتر از مسکن‌ها می‌تواند در کاهش درد موثر باشد.

 این تقویت به شکل شل و سفت کردن عضله است، به عنوان مثال عضله را سفت کنید، تا 10 بشمرید و بعد عضله را شل کنید و یا زمانی که نشسته‌اید پا را بالا بیاورید و بعد از 10 بار شمردن پا را پائین بیاورید.

 توصیه آخر این است که این افراد سعی کنند فشار روی مفصل شان را کم کنند و فعالیت‌هایی مانند دوزانو و چهارزانو نشستن و یا زیاد از پله بالا و پائین رفتن را ترک کنند.

منبع:

باشگاه خبرنگاران

Download  1

بیش از نیمی از افراد مبتلابه دیابت ، از وجود بیماری خود بی اطلاع هستند

حسادت از دیدگاه روانشناسی

ساخت نخستین دستگاه نوار مغز فروسرخ توسط دانشمند ایرانی

هفت فکر و عادتی که زودتر شما را به کشتن می‌دهد

برای پیشگیری از سرماخوردگی چه بخوریم؟

مواد غذایی که در برابر آلودگی هوا معجزه می کنند

با کاهش مصرف نشاسته ها مثل برنج و ماکارونی و... بیماری دیابت را کنترل کنیم

توصیه های تغذیه ای برای بیماران دیابتی

مصرف امگا3 برای بیماران قلبی به تنهایی مفید نیست

با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد