کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# کدو و قارچ دو ماده غذایی موثر بر کاهش فشار خون

قارچ، کدو سبز و گوجه‌فرنگی؛ موثر در کاهش فشارخون

 قارچ، کدو سبز و گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون مفید است.
مبتلایان به فشارخون حتی‌الامکان از استرس بپرهیزند چرا که یکی از عوامل بالا بردن فشارخون که بسیار سریع هم عمل می‌کند استرس و عصبانیت است.
 میوه‌هایی مثل موز، آلو، انجیر، انگور، هلو و همچنین سبزی‌جاتی نظیر سیب‌زمینی، سیر، بروکلی، قارچ، کدو سبز و گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون بسیار مفیدند.
مبتلایان به فشارخون مصرف چای، قهوه و شکلات را بسیار محدود نموده و تا یک ساعت بعد از صرف غذا از این گونه نوشیدنی‌ها استفاده نکنند.
به مبتلایان به فشارخون توصیه می گردد: موادی مثل کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌ها و روغن‌های جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آن‌ها از روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، کنجد و روغن ماهی استفاده کنند.
 این بیماران حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی مصرف نموده و استفاده از گوشت قرمز را به ۳بار در هفته کاهش دهند.
 تاکید بر اجتناب ازاستعمال سیگار و انواع دخانیات میگردد و در صورت وجود اضافه وزن، حتما اقدام به کاهش وزن با نظر متخصص تغذیه نمایند چرا که این مهم به کنترل فشارخون کمک زیادی می‌کند.
 ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری ورزش‌های مناسبی برای پایین آوردن فشارخون هستند به این بیماران توصیه می شود حداقل سه بار در هفته و هربار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
منبع:  ایسنا

دیابت در چشم

چاپ رگ‌های خونی با بیوچاپگرها برای نخستین بار

چگونه از ناباروری در مردان پیشگیری کنیم

خوب ها و خوبی ها

کاهش زیان‌های آلودگی هوا از منظر طب سنتی

انجام نرمش های روزانه باعث تنظیم فشارخون شما میشود

آیا تلگرام به لحاظ فنی فیلتر شدنی است؟

لیوان‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند!

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد