کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.
Thumb
در صفحه ارتوپدی

# ورزش حتی دو دقیقه در کاهش اختلالات شانه و گردن


بر اساس پژوهشی که در همایش سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا ارایه شد، ورزش بسیارکم، حتی به میزان 2 دقیقه در روز، درد ناشی از اختلالات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.
در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان 198 اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به 2 دقیقه ورزش روزانه، 5 بار در هفته می پرداختند، گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند و گروهی که اصلا ورزش نمی کردند.
پس از 10 هفته، گروهی که 2 دقیقه ورزش روزانه انجام می دادند، شاهد کاهش درد گردن و شانه بودند و در گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند، کاهش درد چشمگیرتر بود. قدرت عضلات در هر دو گروه (2 یا 12 دقیقه ورزش روزانه)، 6 درصد بهبود داشت.

فعالیت فیزیکی منظم، اساس و پایه بسیاری از برنامه های توانبخشی است. بنابراین توصیه می شود ورزش و فعالیت بدنی هر چند اندک را فراموش نکنید. این مطالعه نشان داد که کیفیت ورزش بر کمیت آن ارجح است. در بزرگسالانی که از درد مزمن گردن و شانه رنج می برند، ورزش حتی به مدت بسیار کم (2 دقیقه در روز) در کاهش و تسکین درد، نقش قابل ملاحظه ای ایفا می کند.
منبع : سایت سیمرغ

Download  6

مقابله با سرطان با مصرف کلم بروکلی

مطالعه یک کتاب در ایام تعطیلات عیدی سلامت یار به کتاب دوستان...

بهترین زمان صبحانه دادن به کودکان

ورزش سالمندان

120 هزار زوج نابارور در مازندران وجود دارد

پیشنهادهایی ساده برای برداشتن 10 هزار قدم در روز

آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان

مراقبت های ساده جهت داشتن پوست بدون عیب و نقص

آغاز اجرای طرح سلامت دهان و دندان برای 17 هزار دانش آموز شیروانی

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد