کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# فعالیت بدنی‌ای را انتخاب کنید که برایتان جالب و جذاب باشد

وقتی صبحت از ورزش کردن به میان می‌آید، اکثر ما بی‌حوصله می‌شویم و دوست نداریم که حتی به آن فکر هم بکنیم، چون به نظرمان وقت‌گیر و خسته‌کننده می‌آید. اما واقعاً دلیلی برای این حس کسالت وجود ندارد. فقط کافی است که راه‌حل اینکه ورزش رو به یک تفریح جذاب تبدیل کنیم، بلد باشیم. در این صورت ورزش کردن نه‌فقط به یک تفریح تبدیل می‌شود بلکه این تفریح اونقدر دل‌چسب هست که اگر بخواهیم هم دیگر نمی توانیم از دل بکنیم و چشم‌پوشی کنیم.

دو راه برای واردکردن جنبه تفریح و سرگرمی در ورزش وجود دارد: اول اینکه ورزش رو از یکنواخت بودن، خارج کنیم و دوم اینکه بخش سرگرمی تاوَن رو افزایش بدهیم. پس برای شروع بیایید از افکاری مثل شمردن تعداد ضرب آن‌های قلب و نگرانی از بابت اینکه آیا ورزشی که انجام می‌دهیم، ایروبیک هست یا نه، دست‌برداریم.

فعالیت‌های بدنی رو به‌عنوان ورزش انجام بدهید که از بچگی به انجام دادنشان علاقه داشتید. روی زمین یا از سراشیبی تپه، غلط بزنید، کشتی بگیرید، بدوید، اسکیت‌بازی کنید و همه هدف این هست که فعالیت بدنی رو از جایی شروع کنید و دیگر بی‌تحرک یا کم‌تحرک نباشید. لازم نیست که از یک ورزش حرفه‌ای شروع کنید.

محققان معتقدند که شرکت در یک فعالیت بدنی سرگرم‌کننده و جالب، باعث کاهش استرس در بدن ما می‌شود و فواید تاوَن خیلی فراتر از ورزش معمولی هست.

اگر از فعالیت‌های گروهی خوشتان می‌آید، یک گروه تشکیل بدهید و به‌صورت گروهی فعالیت کنید، به پیاده‌روی گروهی یا دویدن گروهی بپردازید، با دوستان و هم‌محله‌ای‌های خود، گروه والیبال یا گروه فوتبال تشکیل بدهید، حرکات موزون انجام بدهید، با همدیگر مسابقه بدهید. اگر هم به فعالیت‌های انفرادی علاقه بیشتری دارید، دوچرخه‌سواری کنید یا به‌صورت انفرادی به پیاده‌روی و دویدن بپردازید.

فراموش نکنید که کلید تداوم همه این فعالیت‌ها این هست که در تاوَن‌ها، تنوع ایجاد کنید تا خسته‌کننده و تکراری نشوند.

یک نکته مهم دیگر این هست که به یاد داشته باشیم که حتی حرفه‌ای‌ترین ورزشکاران هم برخی اوقات از فعالیتی که انجام می‌دهند، خسته می‌شوند. در چنین مواردی، باید از اینکه به خودمان فشار خیلی شدید بیاوریم، دست بکشیم و به‌جای تاوَن باید بر روی حس خوبی که در اثر فعالیت، در بدن خون ایجادشده است، تمرکز کنیم. اگر از تحت‌فشار شدید قرار دادن خودمان دست بکشیم، از فعالیت و ورزشی که انجام می‌دهیم، لذت بیشتری می‌بریم و همین لذت باعث می‌شود که بتوانیم به فعالیت ادامه بدهیم و تاوَن رو به بخشی از زندگی روزمره خودمان تبدیل کنیم.

منبع:  www.weightwatchers.com




3

شایع‌ترین اختلال ارتوپدی در خانم‌ها را بشناسید

زوج های خوشبخت چگونه حرف می زنند؟ چگونه عمل می کنند؟

این میوه‌های پاییزی با چربی‌سوزی لاغرتان می‌کنند

راهکارهای تغذیه ای در سندرم خستگی مزمن

پیشگیری از مسمومیت در کودکان

علائم حمله قلبی چیست؟

ترس از آنفلوانزا، مصرف خودسرانه دارو را افزایش داد

وایاگرا ، تاداگرا یا قرصهای معروف به قرص هندی،چهار عددی و…. چگونه موجب نعوظ میشوند؟

برای کنترل نشخوار فکری فعالیت کنید

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد