کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# تنوع رنگی میوه های از خواصشان چه می گویند؟

تنوع رنگی میوه‌ها و سبزی‌ها فقط برای لذت بردن از تماشای آنها نیست.به گفته محققان  این رنگ‌ها  به ما می‌گویند کدام رنگ از میوه‌ها و سبزیجات با کدام بیماری مقابله می‌کند و مصرف آنها  احتمال ابتلا به کدام بیماری‌ها را در بدن به حداقل می رساند. 


نکته مهم این است  که تنها یک نوع میوه یا سبزی نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند به همین دلیل متخصصان تغذیه معتقدند  مصرف  انواع میوه‌ها و سبزی‌ها در رنگ‌های مختلف و گنجاندن آنها در سبد غذایی روزانه   می‌تواند در حفظ سلامت و تندرستی جسم موثر باشد.آنها بر این باورند این  خوراکی‌ها می‌توانند در حفظ سلامت و تندرستی جسم و کنترل  و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها  موثر می باشد. برای آنکه از رسیدن همه مواد به بدن خود مطمئن شوید میوه‌ها و سبزی‌های طبیعی و رنگی  را در نظر بگیرید و تا می‌توانید  از رنگ‌های متنوع  مصرف کنید  که نتیجه کار بدنی سالم و شاداب می‌شود.


مواد غذایی سبزرنگ سرشار از لوتئین، ایزوفلاونوئین، فلاونوئید و ایزوتیوسیانات، ویتامین C، کلسیم و فیبر است. 


 




چای سبز بخورید

به اسموتی‌های‌تان کلم‌پیچ، برگ چغندر یا اسفناج اضافه کنید.

انواع سالادهای سبز را بخورید

لوبیا سبز‌های فریز شده  را در مایکروویو استفاده کنید

بروکلی بخارپز درست کنید

به ساندویچ‌های‌تان جعفری اضافه کنید.


طرز تهیه اسموتی: اسموتی مخلوطی از سبزیجات و میوه‌های فصل  است که به صورت یخ‌زده همراه با پوره یخ سرو می‌شود


میو‌ه‌های قرمز و سبزی‌های قرمز حاوی لیکوپن، اسید الاژیک و اسیدهای هیدروکسی‌بنزن هستند.


 




 از سس گوجه‌فرنگی طبیعی برای لازانیا، ‌پاستا و ماکارونی استفاده کنید.

 نان توت فرنگی درست کنید.

 از انواع توت برای پودر کاکائو و اسموتی استفاده کنید.

 از سوپ گوجه‌فرنگی خانگی استفاده کنید.

این مواد در کاهش سرطان پروستات، ‌فشار خون و کلسترول بد موثر بوده و دشمن آرتریت است.


میوه‌ها و سبزی‌های بنفش‌ سرشار از آنتوسیانین، رسوراتول و اسیدهای هیدروکسی‌سینامیک هستند.


 



 اسموتی توت سیاه درست کنید.

 برانی بادمجان درست کنید.

 سالاد چغندر سرخ شده تهیه کنید.


 این مواد در افزایش سیستم ایمنی بدن موثر هستند و در گوارش بهتر به بدن کمک می‌کنند. همچنین از رشد تومور جلوگیری کرده و با عفونت مبارزه و به عنوان یک ضد سرطان عمل می‌کنند.


میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی غنی از آلفا کاروتن، بتاکاروتن، بتاکریپتوزانتین، فلاونول، ترفنوئید و ویتامین C است.


 


 افشره کدو تنبل بخورید.

 سوپ هویج و گوجه‌فرنگی را امتحان کنید.

 در سوپ‌ها و سس‌ها از زردچوبه استفاده کنید.

 اسموتی هلو درست کنید.

 سالاد انبه تهیه کنید.

 از زنجبیل در سس‌ها و سوپ‌ها به عنوان چاشنی استفاده کنید.


این مواد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و فشارخون و کلسترول LDL بدن را کم و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.


میوه‌های سفید و سبزی‌ها سرشار از فلاونول، آلیسین و سولفید است.


 



 سیر و پیاز را به سوپ‌تان اضافه کنید.

چای سبز یا سیاه مصرف کنید.

اسموتی نارگیل تهیه کنید.

به جای سیب‌زمینی از گل‌کلم خرد شده استفاده کنید.


این مواد همگی در افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن همچنین در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های کلون، سینه و پروستات موثر است. این مواد هورمون‌های بدن را هم متعادل می‌کند.

منبع:  مجله سیب سبز


     4

سیگار و دیابت :خطری در کمین دیابتیهای پر عارضه

تغذیه تکمیلی در کودکان

گاستریت یا زخم معده

هویج چه نقشی در بینایی دارد؟

چگونه از ناباروری در مردان پیشگیری کنیم

تأثیر مصرف منظم گردو بر سلامت قلب

رابطه رنگ سیب زمینی و سرطان

سهم 11درصدی شیمی درمانی در بهبود سرطان

افتتاح پاسگاه محیط‎بانی در تالاب‎های پلدختر

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد