کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# هر هفته دست‌کم 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشید

روی افراد بالغ و سالمی که زیر 65 سال سن دارند حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ایروبیک (هوازی) مانند پیاده‌روی سریع یا شنا به میزان 5 روز در هفته یا حداقل 20 دقیقه ورزش ایروبیک شدید مانند دویدن به میزان سه روز در هفته  به‌اضافه  تمرینات قدرتی و استقامتی به میزان دو بار در هفته در هر دو روش، لازم است.

بزرگسالان نیاز به 150 دقیقه فعالیت جسمی در طول هفته و به عبارتی نیم ساعت ورزش به مدت پنج روز هفته داشته و کودکان نیز برای سالم ماندن نیاز به 60 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز دارند . البته برای لاغر شدن می بایست تمرینات هفتگی را به 300 دقیقه افزایش داد.

به عقیده کارشناسان فعالیت جسمی یک داروی فوق العاده است و مطالعات اخیر نیز نشان می‌دهند که راه رفتن برای آغاز فعالیت‌های جسمی بسیار مؤثر است و با انجام تنها 10 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز می توان شاهد تأثیرات مثبت و شگفت انگیز آن در سلامت فردی بود .

راه رفتن باعث تحریک فعالیت مغزی و تولید اندورفین که مسکن طبیعی بدن است شده بنابراین موجب کاهش افسردگی، تنش، اضطراب و خستگی می‌شود.

همچنین 30 دقیقه فعالیت جسمی، فرد را از خطر ابتلا به آب سیاه چشم دور می کند و پس از پنج سال حتی خطر مبتلا شدن به بیماری الزایمر نیز از بین می رود، بنابراین افراد کمتر بیمار شده و حتی دچار انفلوآنزا و سرماخوردگی نمی‌شوند، قلب بهتر کار کرده و گردش خون مناسب می‌شود و عضلات دست ، کمر و شکم قوی‌تر می‌شوند.

محققین توصیه می کنند انجام ورزش با شدت متوسط برای بیشتر افراد بی خطر است و به میزان زیادی به بهبود وضعیت سلامت کمک می کند. اگر وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید، افزودن فعالیت‌های شدید جسمی به تمرین ها باعث می‌شود زمان لازم برای ورزش کاهش یابد و سلامت‌تر باشید. اگر آمادگی بدنی کافی ندارید، به‌تدریج شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید.

در مورد افراد بالا‌ی 65 سال و یا افرادی که از بیماریهای مزمن رنج می‌برند علاوه بر فعالیتهای هوازی و ایروبیک و تمرینات قدرتی تو‌صیه شده، تمرینات تعادلی نیز باید انجام شوند. البته انجام نرمشهای کششی ملایم نیز در هر سنی مهم و مفید است.

 

منبع: http://www.pezeshk.us
11

هوای تهران امروز آلوده است

نوزاد را بغل کنید تا بهتر رشد کند

ماسک های فوق العاده عالی برای تقویت و نرمی موها

چگونگی ارایه مراقبت‌های تغذیه در طرح "تحول بهداشت"

دارورسانی سریع‌تر به دستگاه گوارش به کمک امواج فرا‌صوت

پروتئین و روی دو عامل موثر در افزایش قد

بزرگ شدن قلب؛ علل، علائم و درمان

هله هوله های انرژی زا

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد