کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# هر هفته دست‌کم 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشید

روی افراد بالغ و سالمی که زیر 65 سال سن دارند حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ایروبیک (هوازی) مانند پیاده‌روی سریع یا شنا به میزان 5 روز در هفته یا حداقل 20 دقیقه ورزش ایروبیک شدید مانند دویدن به میزان سه روز در هفته  به‌اضافه  تمرینات قدرتی و استقامتی به میزان دو بار در هفته در هر دو روش، لازم است.

بزرگسالان نیاز به 150 دقیقه فعالیت جسمی در طول هفته و به عبارتی نیم ساعت ورزش به مدت پنج روز هفته داشته و کودکان نیز برای سالم ماندن نیاز به 60 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز دارند . البته برای لاغر شدن می بایست تمرینات هفتگی را به 300 دقیقه افزایش داد.

به عقیده کارشناسان فعالیت جسمی یک داروی فوق العاده است و مطالعات اخیر نیز نشان می‌دهند که راه رفتن برای آغاز فعالیت‌های جسمی بسیار مؤثر است و با انجام تنها 10 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز می توان شاهد تأثیرات مثبت و شگفت انگیز آن در سلامت فردی بود .

راه رفتن باعث تحریک فعالیت مغزی و تولید اندورفین که مسکن طبیعی بدن است شده بنابراین موجب کاهش افسردگی، تنش، اضطراب و خستگی می‌شود.

همچنین 30 دقیقه فعالیت جسمی، فرد را از خطر ابتلا به آب سیاه چشم دور می کند و پس از پنج سال حتی خطر مبتلا شدن به بیماری الزایمر نیز از بین می رود، بنابراین افراد کمتر بیمار شده و حتی دچار انفلوآنزا و سرماخوردگی نمی‌شوند، قلب بهتر کار کرده و گردش خون مناسب می‌شود و عضلات دست ، کمر و شکم قوی‌تر می‌شوند.

محققین توصیه می کنند انجام ورزش با شدت متوسط برای بیشتر افراد بی خطر است و به میزان زیادی به بهبود وضعیت سلامت کمک می کند. اگر وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید، افزودن فعالیت‌های شدید جسمی به تمرین ها باعث می‌شود زمان لازم برای ورزش کاهش یابد و سلامت‌تر باشید. اگر آمادگی بدنی کافی ندارید، به‌تدریج شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید.

در مورد افراد بالا‌ی 65 سال و یا افرادی که از بیماریهای مزمن رنج می‌برند علاوه بر فعالیتهای هوازی و ایروبیک و تمرینات قدرتی تو‌صیه شده، تمرینات تعادلی نیز باید انجام شوند. البته انجام نرمشهای کششی ملایم نیز در هر سنی مهم و مفید است.

 

منبع: http://www.pezeshk.us
11

تکنیک های کاربردی و موثر برای تمدد اعصاب

مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک

آیا انسولین درمانی چاق میکند؟

نخ دندان کشیدن ممنوع!

سندرم قلب شکسته در زنان

افراد «مهرطلب» چه خصوصیاتی دارند؟

ارائه فناوری لایه‌نشانی سیالات در مقیاس نانومتری

شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون فرد را در برابر آنفلوآنزا مصون می کند

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد