کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.
Schlossherrenchiemsee
Thumb        3
در صفحه سالمندی

# ورزش سالمندان

اهمیت و فواید ورزش سالمندان

وقتی سن شما بالا می رود و مسن می شوید، داشتن یک سبک زندگی فعال از هر زمان دیگری برای شما مهم تر است.ورزش منظم می تواند به تقویت انرژی، حفظ خود استقلالی و مدیریت علائم بیماری و یا درد کمک کند.ورزش حتی می تواند روند پیر شدن بدن شما را به تأخیر بیاندازد!ورزش نه تنها برای جسم شما، بلکه  برای ذهن، خلق و خو و حافظه نیز خوب است.با بالا رفتن سن، حفظ سلامت عمومی بدن و اینکه سالمندان دچار بیماری و احساس ناامیدی نشوند به نوعی یک چالش محسوب می شود.اما ورزش می تواند مانع این احساسات شود و شما را از بزرگترین چالش و نگرانی در مورد آسیب های افتادن دور کند.

اهمیت و فواید ورزش سالمندان

مهم نیست که چند سال دارید و یا وضعیت جسمانی فعلی شما چگونه است، شما می توانید در هر شرایطی از فواید ورزش بهره مند شوید.بدست آوردن مزایای ورزش نیاز به تمرین سخت و شدید یا رفتن به باشگاه ندارد.بلکه می توانید با تحرک حتی کوچک و سبک و فعالیت از فواید ورزش در سالمندی بهرمند شوید.

با افزایش سن، ورزش منظم مهم تر از هر زمان دیگری برای بدن و ذهن شما است.

 

اهمیت و فواید ورزش سالمندان

نقش ورزش بر وزن مناسب و کنترل وزن در سالمندان

ورزش به حفظ یا کاهش وزن سالمندان کمک می کند.همانطور که متابولیسم به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، کنترل وزن مناسب مقداری مشکل می شود.ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث افزایش توده عضلانی می شود و همچنین به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.هنگامی که بدن شما به یک وزن سالم می رسد، سلامت کلی بدن نیز بهبود خواهد یافت.

مزایای ورزش در بهداشت و سلامت روان سالمندان :

کیفیت خواب برای سلامتی شما مهم است.ورزش باعث می شود شما خواب راحت تری داشته باشید، زود خوابتان ببرد و یک خواب عمیق داشته باشید.ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و همچنین خلق و خوی شما را بهتر می کند.ورزش باعث ترشح اندورفین شده و می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و همچنین احساس اندوه یا افسردگی را کاهش می دهد.ورزش برای مغز نیز خوب است.از مزایای ورزش عملکرد منظم مغزاست و به فعال نگه داشتن مغز کمک می کند، که می تواند موجب جلوگیری از دست دادن حافظه و کاهش عملکرد ادراکی و زوال عقل شود.

بهبود وضعیت قلبی عروقی:

ورزش های متناسب با قلب و عروق با کاهش خطر و ریسک بیماری های قلبی به حفظ سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی کمک می کند. تمرین های بدنی مناسب پیشرفت را در بسیاری از جنبه های عملکرد قلب و عروق را نشان داده است.

افزایش تعادل بدن

با گذر عمر، رفته رفته افراد سالمند کاهش طبیعی در تعادل و هماهنگی بدن پیدا می کنند.این وضعیت با فعالیت ورزشی به تعویق میافتد و حتی با کسب قدرت مناسب و افزایش تعادل مانع افتادن و زمین خوردن آن ها شود.

Varzesh

نوزاد در طول زایمان چه چیزی را تجربه می کند؟

هشدار انجمن درد کشور درباره دردهای سیاتیک

نرمی استخوان(راشیتیسم)

ازدواج پسران با زنان مطلقه یا بیوه

منابع مسمومیت کودکان با سرب و پرهیز از آنها

هر هفته دست‌کم 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشید

خود را در برابر 80 درصد بیماری‌ها ایمن کنید!

پاکسازی پوست

سلامت مردان

نامشخص بودن حیطه کاری، پزشکان عمومی را به حاشیه می‌راند

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد