کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# زندگی بدون بیماری قلبی با خود مراقبتی

زندگی بدون بیماری قلبی با خودمراقبتی بررسی وضعیت سلامت جزء گام های نخستین برای پیشگیری از بیماری های قلبی ـ عروقی است. با توجه به آن که پرفشاری خون، کلسترول بالا و افزایش قند خون می تواند به سیستم قلب و عروق صدمه بزند، انجام آزمایش خون و اندازه گیری فشار خون برای تشخیص زود هنگام و پیشگیری از بیماری های قلبی ـ عروقی ضروری به نظر می رسد. غربالگری منظم و آزمایش پیش از ابتلا به بیماری و انجام آزمایشات بعد از ابتلا به بیماری های مزمن می تواند فرد را از این شرایط آگاه کند و هشدار اولیه برای مراقبت بیشتر باشد. فعالیت فیزیکی و ورزش ا در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر می باشد شرکت منظم در ورزش های متعادل می تواند خطر بیماری های خطرناک و کشنده قلب را تا یک چهارم کاهش دهد و هنگامی که ورزش با دیگر برنامه های سلامت مانند حفظ وزن مناسب همراه شود، تا حد زیادی سلامت را تضمین می کند. مصرف نکردن و ترک سیگار را در کاهش ابتلا به بیماری قلبی ـ عروقی بسیار موثر بوده و مصرف سیگار به هر میزانی که باشد زیان بار است و حتی قلیان، تنباکوی جویدنی و سیگارهای کم نیکوتین هم مضر است و سلامت قلب و ریه را تهدید می کند. افرادی که سیگاری نیستند و در معرض دود سیگار قرار می گیرند نیز از عوارض آن در امان نیستند زیرا نیکوتین سیگار باعث انقباض رگ ها، افزایش ضربان قلب، فشار خون و تشدید فعالیت قلب می شود که این خطرات با افزایش سن به ویژه پس از 35 سالگی بیشتر می شود. ورزش می تواند استرس را که عامل ایجاد بیماری های قلبی است تا حد زیادی کاهش دهد بنابراین حداقل 20 تا 60 دقیقه تحرک جسمی در بیشتر روزها توصیه می شود. تغذیه صحیح و حفظ وزن مناسب نیز در پیشگیری از بیماری های قلبی ـ عروقی بسیار تاثیر گذار است. منبع: وب دا
Download  20

راز آرامش افراد موفق

27 خوراکی برای سم زدایی از بدن

سعی کنید که در طول فعالیت روزانه‌تان کمتر بنشینید

از سیر تا پیاز تغذیه دیابتی‌ها

راهکاری برای کاهش درد ناشی از پوسیدگی دندان

منابع مسمومیت کودکان با سرب و پرهیز از آنها

نرمی استخوان(راشیتیسم)

پیشگیری از مسمومیت در کودکان

ncMRI آینده تصویربرداری عملکردی یا توهم مهندسی

تست

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد