کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# برنامه‌ریزی کنید تا به همراه دوستان خود فعالیت بدنی داشته باشید

شاید همه‌ی ما دوستانی داشته باشیم و در طول روز ساعات زیادی را با آن‌ها بگذرانیم. باید در نظر داشته باشید که یک دوست خوب ، علاوه بر پرکردن اوقات فراغت و تفریح ، می تواند تاثیر بسزایی در بهبود شرایط روحی شما داشته باشد.

بودن در کنار دوستان تنها روشی برای پر کردن اوقات فراغت و خوشگذرانی نیست، بلکه دوستان می توانند سلامت جسمی ما را نیز تقویت کنند. ولی چگونه این مسئله صحت پیدا می کند.

 

فایده داشتن دوست خوب در زندگی

خنده بلند و از ته دل تأثیری شگفت‌انگیز بر سلامت ما دارد. بسیاری از کارشناسان خنده را با ورزش مقایسه می‌کنند چون وقتی می‌خندیم ماهیچه‌هایمان درگیر می‌شوند، نبضمان تند می‌شود و تندتر نفس می‌کشیم. بدین ترتیب اکسیژن بیشتری به بافت‌های بدن وارد می‌شود.

سلامت قلب
داشتن دوستان خوب به کاهش فشارخون کمک کرده و درنتیجه احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهند. در مقابل نداشتن دوستان خوب و روابط اجتماعی قوی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را 2 برابر می‌کند.

روی آوردن به ورزش مستمر
بسیاری از افراد وقت یا حوصله ورزش کردن را ندارند.  اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می‌توانید یک یا چند نفر از دوستان خوب خود را هنگام ورزش با خود همراه کنید. مطمئناً گروهی ورزش کردن از تنها ورزش کردن بهتر است، مثلاً اگر با یکی از دوستان به پیاده‌روی برویم هم فرصتی برای گفت‌وگو و خنده خواهیم داشت، و هم گذر زمان را احساس نخواهیم کرد.

منبع : خبرنو-/ف

13

پیشنهادهایی ساده برای برداشتن 10 هزار قدم در روز

فعالیت بدنی‌ای را انتخاب کنید که برایتان جالب و جذاب باشد

بزرگ شدن قلب؛ علل، علائم و درمان

رها شدن پسماندها در میدان میوه و تره‌بار کرج!

خداوند

ویتامین D را خودسرانه مصرف نکنید

ازدواج پسران با زنان مطلقه یا بیوه

بهترین زمان صبحانه دادن به کودکان

سیگار و دیابت :خطری در کمین دیابتیهای پر عارضه

تغذیه دیابتی‌ها چطور باید باشد؟

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد