کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# گردن درد و سفتی گردن ناشی از چیست؟

گردن درد و سفتی گردن یک مشکل شایع در میان اکثر افراد است. درد و سفتی گردن معمولا بعد ازچند روز یا چند هفته بهبود می یابد و به ندرت می تواند نشانه مشکل جدی تری باشد.

به نقل ازnhsشما می توانید به این عارضه مبتلا شوید اگر در زاویه های دشوار به خواب بروید و یا از کامپیوتر به مدت طولانی استفاده کنید در حالی که گردن تان در یک حالت قرار دارد و به عضلات آن فشار وارد می شود.

اضطراب و استرس نیز می تواند منجر به تنش در عضلات گردن و ایجاد درد شود.

به طور معمول شما می توانید علائم گردن درد خود را با برخی از توصیه ها در خانه مدیریت کنید.

بسیاری از انواع گردن درد حاصل فعالیت های روزمره است از این رو توصیه می شود از برخی مسکن ها هنگام شروع این دردها استفاده کنید. مسکن هایی مانند پاراستامول، ایبوپروفن و یا ترکیبی از این دو برای کنترل درد مناسبند. ژل های ایبوبروفن نیز می تواند جایگزین قرص شود.

سعی کنید مکان درد را با کمپرس گرم پوشش دهید. این روش می تواند به کاهش درد و از بین رفتن اسپاسم عضلانی کمک کند. هرچند در برخی موارد کمپرس سرد نیز همین نقش را می تواند داشته باشد.

به پشت یا به پهلویتان بخوابید. این موقعیت ‌ها کمترین فشار را بر روی گردنتان می‌ آورد.

کسانی که روی پشت می‌ خوابند، باید بالشی گرد را انتخاب کنند که از قوس گردن حمایت کند و یک بالش صاف که زیر سرشان بگذارند. براي ساختن بالشی گرد می توانید يك حلقه محافظ گردن را رو به درون روبالشی یک بالش صاف‌تر و نرم‌تر وارد کنید، یا اینکه از بالش‌ های مخصوصی استفاده کنید که دارای یک بخش حمایت گردن و یک لبه هستند برای قرار گرفتن سر هستند.

استفاده از بالش پر را که اطراف گردنتان را می ‌گیرد، را در نظر داشته باشید. البته بالش ‌های پر در طول زمان فشرده و صاف می‌ شوند، و باید حدود یک سال یک ‌بار عوض شوند.

در صورت شدت گردن درد از رانندگی خودداری کنید.

اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.

اگر در محیط کارتان مدام پشت میز کامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خود استراحت دهید.

اگر عضلات گردن شما سفت شده است، تمرینات گردن را انجام دهید. به آرامی عضلات گردن خود را به سمت بالاو پایین و چپ و راست به صورت چرخشی حرکت دهید. این تمرینات عضلات گردن را تقویت می کند و بهبود دامنه حرکت آن کمک می نماید.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد گردن درد از فیزیوتراپ ها دریافت کنید و یا به متخصص ارتوپد مراجعه نمایید.

اگر کنترل درد با مسکن ها و یا تمرینات گردنی بهبود نمی یابد، شاید نشان دهنده علت جدی تری باشد.

پزشک شما برای بررسی بیماری های زمینه ای دیگر اقدام خواهد کرد. همچنین ممکن است یک مسکن قوی تر مانند کدئین تجویز کند.

اگر سفتی و درد گردن شما بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، شما باید جلسات فیزیوتراپی داشته باشید.

اگر نشانه ها بهبود نیافت، پزشک ممکن است شما را به متخصص درد ارجاع دهد و آنهم برای دریافت درمان های بیشتر.

Photo 2015 12 29 19 41 40

خوب ها و خوبی ها

فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی با یک گیاه به سبک بوعلی سینا

بیماری التهابی لگن در خانمها

کشف پروتئینی که حذف ژنتیکی آن نقش اساسی در درمان آلزایمر دارد

خطر در‌ کمین مچ‌ شماست!

برای کنترل نشخوار فکری فعالیت کنید

آموزش مبانی تغذیه دیابتی

وسواس بیماری است؟

راه‌اندازی مراکز ویژه نگهداری زنان معتاد کارتن‌خواب در پایتخت

باتهوع دوران بارداری چه کنیم

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد