کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

# انجام نرمش های روزانه باعث تنظیم فشارخون شما میشود

درست است كه همه‌ي کودکان موفق به حضور در مسابقات حرفه‌اي ورزشي نمی‌شوند، اما فراموش نكنيد كه مهم‌ترين دليل براي پرداختن به ورزش كودكان پيروز شدن در مسابقات نيست بلكه اهميت آن به اين دليل است كه موجب تضمين سلامتی، ايمني در برابر بيماري‌ها، تناسب‌اندام و جلوگیری از چاقی کودکان می‌شود

به کودک خود کمک کنید تا ورزش مناسب خود را چه در مدرسه، چه در کلاس‌های ورزشی و چه به‌صورت انفرادی در منزل پیدا کند. در واقع اگر می‌خواهید کودکتان در تمام مراحل زندگی‌اش از سلامتی و تناسب‌اندام برخوردار باشد، باید از همین حالا دست به کار شوید. با تشویق و حمایت شما کودک به ورزش‌های خاصی علاقمند خواهد شد. اما حتماً در نظر داشته باشید که کودکتان باید فعالیت‌های ورزشی متناسب با سن و سطح مهارت خود را انتخاب کند. اکنون قصد داریم شمارا با فعالیت‌های ورزشی متناسب با سنین مختلف آشنا کنیم.

کودکان 6 تا 7 سال

هر چه کودکان بزرگ‌تر می‌شوند میزان هماهنگی و توجه آن‌ها نیز بیش‌تر شده و به‌تدریج با مفهوم کار گروهی آشنا می‌شوند. در سنین 6 تا 7 سال کودکان قادر خواهند بود از الگوها و دستورالعمل‌ها پیروی کنند. بنابراین ورزش‌های سازمان یافته می‌تواند گزینه خوبی برای آن‌ها باشد. ورزش‌های مناسب برای این سنین عبارتند از: 1.فوتبال 2.بیسبال 3.ژیمناستیک 4.شنا 5.تنیس 6.گلف 7.دو و میدانی

کودکان 2 تا 5 سال

کودکان نوپا و پیش دبستانی در ابتدا شروع به یادگیری بسیاری از حرکات ورزشی پایه‌ای می‌کنند اما مشارکت در ورزش‌های سازمان یافته هنوز برای آن‌ها زود است. برای این دسته از کودکان بازی‌ها و حرکات بدون ساختار مناسب خواهد بود. فعالیت‌های ورزشی مناسب کودکان 2 تا 5 ساله عبارتند از:

.1دویدن 2.بالا رفتن از سراشیبی 3. غلت زدن 4.بازی با یک توپ سبک وزن 5. دوچرخه و یا سه چرخه سواری 6.آب بازی

کودکان 8سال به بالا

از سن 8 سالگی به بعد اکثر ورزش‌ها حتی ورزش‌هایی مانند واترپولو، کشتی و ورزش‌های رزمی نيز می‌تواند برای کودک مناسب باشد؛ البته در صورتی که از لباس و تجهیزات حفاظت کننده‌ی مناسب این ورزش‌ها استفاده شود و تمرین‌های قدرتی تحت نظارت دقیق مربیان مجرب صورت گیرد.

اما در پایان باید گفت تنها روش حفظ سلامتی و تناسب‌اندام در کودکان ورزش‌های سازمان یافته نیست. اگر کودک شما به هیچ ورزش خاصی تمایل نشان نمی‌دهد، می‌توانید فعالیت‌های فیزیکی دیگر را جایگزین ورزش‌های سازمان یافته کنید. به‌طور مثال می‌توانید چند روز در هفته به همراه کودک خود به دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی بروید و یا در تعطیلات پایان هفته به همراه خانواده به کوه بروید.

منبع: http://www.childhealth.behdasht.gov.ir

23

تغذیه دوران بارداری-قسمت پنجم

استخوان ها وسیله شنیداری در برخی از نهنگ ها

تشخیص و راه های درمان فشار خون

مشکلات کبد چرب و مواد غذایی مفید برای کبد چرب

­­­طب سوزنی زیبایی

ارجاع بیماران به استان های دیگر در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

اگر می‌خواهید کبد چرب نگیرید...

شیرموز برای بدن مضر است

پولیپ روده را جدی بگیریم

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد