کاربر گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سلامت‌یار در سامانه ثبت نام کنید.

عنوان کارگاه

روش های تغذیه سالم در طب سنتی ویژه ماه مبارک رمضان مجری شرکت ایده نو طرح:سلامت یار استاد:‌سید محمد حسام الذاکرین زمان 12-10، یکشنبه 94/3/24 ادامه مطلب

تغذیه در ماه مبارک رمضان

تغذیه در ماه مبارک رمضان در طب سنتی ایرانی 6 اصل مهم برای زندگی بهتر مورد بحث قرار میگیرد. 1.آب و هوا 2.خوراکی و آشامیدنی 3.خواب و بیداری 4.حرکت و سکون 5.احتباس و استفراق 6.اعراض نفسانی ادامه مطلب

ماه مبارک رمضان

آمادگی برای روزه داری از چند ماه قبل از ماه رمضان باید شروع شود. دو کلید اصلی در سلامت ذهن و بدن  امساک و پاکسازی است. تمرین برای این دو اصل ،سلامتی خانواده را تضمین میکند. اگر میخواهید در سالهای بعد هم به روزه داری بپردازید عادت صحیح ماه رمضان را در ماههای بعدی رعایت کنید. ادامه مطلب

ماه مبارک رمضان

برای داشتن تغذیه سالم و حال خوش و آینده ای همراه با سلامتی باید هر روز بررسی های زیر انجام شود. ورودی غذای سالم نگهداری مواد غذایی در بدن و مصرف صحیح آن خروجی مواد زائد و سموم ادامه مطلب

ورودی غذای سالم

غذا یا صالح است یا ردی، غذا یا لطیف است یا غلیظ، غذا یا کثیر است یا قلیل. ادامه مطلب

نگهداری مواد غذایی در بدن

اگر قرار است که غذای صالح الکیموس بخوریم که لطیف الغذا ست باید به یاد داشته باشیم که زود هم فاسد میشود و نباید برای مدت زیادی آن را در بدن راکد نگهداریم. ادامه مطلب

نگهداری مواد غذایی در بدن و مصرف صحیح

بیشتر افرادی که غذای سالم میخورند ولی در ماه رمضان دچار کسالت میشوند خودشان هم نمیدانند که غذای سالم هم مثل هر چیز دیگری دارای تاریخ مصرف است و باید در هر روز با فعالیت صحیح و مناسب آن را مصرف کنند نه با خوابیدن  در طول روز به مدت زیاد باعث فساد مواد غذایی در بدن خود شوند. ادامه مطلب

خروجی مواد زائد و سموم

 چهار راه پاک سازی بدن از سموم و مواد زائد: تعریق داشتن مناسب، تنفس صحیح، ادرار کامل، مدفوع . ادامه مطلب

تغذیه برای افراد دارای اضافه وزن

این افراد باید غذایی بخورند که به سرعت از معده و روده‌ها بگذرد. حجم غذایشان باید زیاد و در عین حال از نظر ارزش غذایی کم باشد مثل سبزیجات. بلافاصله بعد از حمام غذا نخورند بهتر است که بیش از یک وعده غذا در روز نخورند. در موقع خوردن غذا نباید آب زیاد بنوشد. ادامه مطلب

تغذیه افراد لاغر

از غذاهایی که خشکی را در بدن زیاد می‌کند پرهیز کنند. غذاهایی بخورند که کم حجم است ولی ارزش غذایی زیادی دارند مانند غذاهای چرب و شیرین. رطوبت بدن خود را زیاد کنند و نوشیدنیهای غلیظ و شیرین میل کنند. شربت‌های اشتهاآور میل کنند مانند سکنجبین، شربت لیمو و نعناع، آب انار ترش، شربت پودینه  ادامه مطلب

نوشیدنی‌های مفید برای رفع عطش

نوشیدنی‌های مفید برای رفع عطش از نوشیدنی‌هایی با مزاج گرم پرهیز کنند آب انواع مرکبات ، انار ترش، شاه توت، آلبالو، گیلاس شربت گوجه سبز، آب هندوانه آب لیموترش تازه دم کرده ترنجبین شربت عرق کاسنی و شاهتره  ادامه مطلب

تعیین وقت کلینیک طب سنتی

تعیین وقت کلینیک طب سنتی برای دریافت خدمات ویژه سلامت یار همین امروز در سایت سلامت یار عضو شوید www.salamat-yar.ir ادامه مطلب

ارسال بازخورد

captcha
کد را در فیلد وارد کنید:
بازخورد